14 mars 2012

Bebisfötter

Bild via Pinterest

Varje vår brukar jag (åtminstone tänka att jag ska) gå på en fotvårdsbehandling för att få fräscha sommarfötter. Egentligen har jag inga problem med fötterna, lite raspiga hälar och förhårdnader på stortåna bara, så det är mest för att jag ska slippa fila så mycket själv.


Men i år har jag köpt Footner Exfoliating Socks istället, efter att ha läst om det hos Purity. Det är två sockor indränkta i bland annat AHA-syror och mjölksyra som man trär på fötterna och låter sitta i en timme. Därefter gör sig foten av med lager av död hård hud, det vill säga; den flagnar av under ca 2 veckor. Jag har inte testat ännu, men en utförlig beskrivning av hur det funkar IRL finns här.

Footner Exfoliating Socks finns på apotek och kostar 239:-.

1 kommentar:

  1. Fick dito i tidig julklapp, men har inte helt kommit dithän. Svägerska var dock fascinerad; det händer ingenting på 5-6 dagar, sedan bara rasar det av ett lager i duschen; känns scary.

    SvaraRadera