24 april 2012

Eatin´ burgers


Nu har jag varit på Flippin' Burgers, som jag skrev om innan de ens hade öppnat. Signifikativt, för hypen är enorm... Jag ställde mig i en kort kö fem minuter innan de öppnade kl.17, och 17.10 var det fullt i den lilla lokalen. Sedan var det kö utanför i minst två timmar.

Jag åt en dubbel "Burglar", med tomat, ost och isbergssallad och delade en portion pommes frittes med min kille. Synd att jag inte valde en variant med bacon, det hade tillfört lite salt som behövdes i den i övrigt väldigt goda hamburgaren. Pommes fritten var å andra sidan lite för salt, men i övrigt perfekt. Riktigt välfriterad och lite söt...mmmm. Men det räckte verkligen med en halv portion.



Sedan blev det såklart en milk shake. Vi delade på en "Strawberry Cheesecake". Lite för söt men ändå såå god. Alla shakes är gjorda på Ben & Jerry-glass.

Jag kan inte rekommendera att köa en halvtimme, eller vad det nu tar, för en burgare. Men om man älskar burgare (och vem gör inte det?) och har möjlighet att komma prick eller lite före kl. 17 ska man absolut besöka "Flippin' Burgers".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar